
Thema-workshop
Datagedreven leren met patiëntervaringen
In de ggz wordt met de Consumer Quality index (CQi) gemeten hoe patiënten de kwaliteit van zorg ervaren. Als organisatie kun je de uitkomsten van deze ervaringen inzetten om je beleid te optimaliseren. In deze workshop bespreken zorgprofessionals en beleidsmedewerkers van verschillende organisaties met elkaar hoe uitkomsten van de CQi ondersteunend kunnen zijn bij het verbeteren van de kwaliteit van zorg.

Nieuwe beleidsinzichten door het analyseren van bestaande data
In de CQi vult de patiënt na afronding van de behandeling vragen in over thema’s als samen beslissen, informatie over en uitvoering van de behandeling, en bejegening. Door deze uitkomsten te bundelen, kunnen organisaties inzicht krijgen in de mogelijkheden om de kwaliteit van zorg te verbeteren.
In deze interactieve workshop leer je hoe je als organisatie data uit de CQi op verschillende manieren kunt analyseren en welke hulpmiddelen hierbij ondersteunend zijn. Dit doen we aan de hand van praktijkvoorbeelden en door te leren van elkaars uitdagingen en successen.
Wat weet je na de workshop
- Hoe je data van de CQi kunt inzetten voor het optimaliseren van kwaliteitsbeleid
- Welke hulpmiddelen ondersteunend zijn bij de analyse van data
- Welke uitdagingen en successen collega’s hebben op dit onderwerp
Datum en locatie
Wanneer: nieuwe datum wordt bepaald
Waar: op locatie in midden-Nederland
Voor wie: afgevaardigden van zorgorganisaties
Deelnemers: maximaal 12 deelnemers