Meer inzicht in de behandelduur van jouw organisatie in vergelijking met anderen?
Wil jouw organisatie meer inzicht in de behandelduur binnen de eigen organisatie of in vergelijking met een andere organisaties? Of inzicht in de tevredenheid van jouw patiënten?
Steeds meer ggz-organisaties proberen met nieuwe inzichten en transparantie toekomstbestendiger te worden. Zo brengt een ggz-instelling bijvoorbeeld wachttijden per locatie in kaart en gebruikt die inzichten om gericht bij te sturen. Met Spiegelinformatie van GGZ Dataportaal krijgt jouw organisatie laagdrempelig en kosteloos concrete inzichten in de eigen anonieme data. Inzicht in onder meer wachttijden, behandelduur en behandelintensiteit helpen bij het maken van gerichte keuzes, het herkennen van sterke punten en het onderbouwen van beleid. Je kunt hiermee actief sturen op kwaliteit, doelmatigheid en verbetering.
Een laagdrempelig hulpmiddel voor inzicht en verbetering
Spiegelinformatie is een hulpmiddel dat helpt om de eigen prestaties te duiden binnen de organisatie of in relatie tot een zelfgekozen referentiegroep van ggz-instellingen. Het is een gebruiksvriendelijk platform dat gebruik maakt van anonieme data uit de eigen organisatie over onder andere wachttijden, behandelduur, uitstroom en patiëntervaringen. Door samen met vergelijkbare organisaties data te visualiseren, wordt duidelijk waar je afwijkt en waar eventueel ruimte is voor verbetering.
Het platform is kosteloos beschikbaar en biedt praktische ondersteuning voor beleidsvorming, kwaliteitsverbetering en strategische keuzes.
Samen leren en verbeteren
Omdat Spiegelinformatie gebruik maakt van anonieme gegevens kun je jouw gegevens vergelijken met een zelfgekozen referentiegroep en ook met het gemiddelde van alle gebruikers, zonder vertrouwelijke informatie te delen. Zo kun je samen:
• Knelpunten en verbeterkansen herkennen, bijvoorbeeld in wachttijden en behandelduur.
• Beleidskeuzes onderbouwen met actuele, sectorbrede data.
• Gerichter sturen op passende en efficiënte zorg.
Door te vergelijken, ontstaat ruimte voor gerichte verbetering om de samen aan de kwaliteit van zorg te werken.
Benieuwd waar jouw organisatie staat?
De demo van Spiegelinformatie bekijk je hier.
Wil je meer toelichting over Spiegelinformatie of weten wat dit kan betekenen voor jouw organisatie? Laat hier je contactgegevens achter of neem contact op met onze adviseur datagedreven leren, Marjolein Zegers, via m.zegers@akwaggz.nl.